Brev:
10 mdr. og flaske om natten!
24. januar 2005
Alder:
10 mdr.
10 mdr. og flaske om natten!
Hej Helen
Skrev til dig i sidste uge angående min 10 mdr. gamle søn, som har været meget syg i ca. 3 ugers tid. Han er nu på toppen igen, men vi var jo kommet ind i en dårlig vane med, at han pludselig ville have mælk om natten, hvilket han aldrig har ønsket før, efter at jeg stoppede med at amme ham.
Han er begyndt i vuggestue med meget stor succes. Det eneste punkt, hvor han adskiller sig, er, at han blankt nægter at spise, når han er der. Han vil gerne drikke af kop, så han tørster ikke. Men han vil simpelthen ikke spise.
Jeg er ikke bekymret i den henseende, da han er en stor og velnæret dreng. Når jeg har hentet ham, har han desuden fortæret sin madpakke, så snart vi kom hjem!
Men her i weekenden har han overhovedet ikke villet have noget som helst til frokost! Han har spist sin morgenmad som sædvanlig, fik en yoghurt om formiddagen og nægtede at indtage noget som helst før kl. 18! Det ligner ham slet ikke - er normalt en grovæder.
Hverken lørdag eller søndag fik han frokost. Men så tror da f....., at han vågner om natten og vil have flaske, for så er han vel skrupsulten!
Hvad skal vi gøre her?
Kan jeg regne med, at når han har fundet sig helt til rette i vuggestuen og føler sig tryg nok ved at spise der også, at han så af sig selv dropper de der irriterende natflasker?
(At tilbyde ham vand i kop om natten fungerer ikke - han tømmer en flaske med 250 ml MME!)
Med venlig hilsen
Ermelin