Svar: 10 mdr. og flaske om natten!
24. januar 2005
Alder:
10 mdr.
Kære Ermelin
Det er ikke din dreng der skal droppe 'de der irriterende natflasker' - det skal du! :o)
Det er meget vigtigt at du holder hans mælkeindtag på et minimum, også i dagplejen, da han hurtigt kan indtage så meget mælk, at det tager appetitten fra den egentlige mad og han skulle meget gerne begynde at spise igen, når han nu ellers har været så god til det.
Samtidig er det vigtigt at han ikke presses til at spise, men at der sættes en tallerken foran ham med og så kan han forsøge sig med fingrene. I dagplejen bør han på samme måde sættes ved bordet sammen med de andre børn og tilbydes mad som de. Ikke få speciel opmærksomhed, men bare få lov til at sidde med sin mad.
Det er klart at hvis han lige er startet, så kan det være en reaktion på det, at han pludselig ikke spiser. Det er jo en måde at sige fra på og netop ved at lukke munden kan han få en eller anden form for kontrol. Det kan han selv styre. Det er derfor ikke noget 'unormalt' i det lige nu, men prøv at se tiden an og skru endelig ikke op for mælkeindtaget og undgå flaske om natten.
Fortsat held og lykke med ham :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske