Brev:
Forskellige spørgsmål vedr. kost
25. januar 2005
Alder:
4 mdr.
Forskellige spørgsmål vedr. kost
Hej Helen
Ja jeg har næsten lige skrevet til dig, men har lige yderligere spørgsmål vedr. kost til min datter som er 4 måneder gammel om en uge.
1) På Allomin 2 pakken står der at den kan serveres varm eller kold. Vil det sige at jeg godt kan købe de der færdigbrikker og så tage med når jeg skal ud, hælde i sutteflaske og så servere uden at varme?
2) Jeg er så småt begyndt med grød/mos. Kan jeg godt køre med kartoffel/gulerodsmos både middag og aften, for så efter en uge at skifte til noget nyt ?
3) Min datter har fra starten af haft sart mave og da jeg prøvede med frugtmos for en uge siden virkede det til at hun fik meget luft i maven. Skal jeg istedet give lidt sveskemos oveni f.eks kartoffel/gulerodsmosen eller dagligt give lidt laktulose?
4) Når hun får sin mos er det så fint nok at slutte af med Allomin 2 når hun ikke vil spise mere og begynder at blive utålmodig? eller skal hun også have lidt vand at drikke?
Det var lige en masse spørgsmål. Jeg har endda læst sundhedsstyrelsens anbefalinger vedr skemad og overgangsmad til spædbørn, men synes det kan virke svært at hitte rundt i.
Tak for hjælpen igen.
Djomo