Brev:
Amning hele dagen
25. januar 2005
Alder:
5 mdr.
Amning hele dagen
Hejsa
Min datter er nu 5,5 måned. Hun bliver stadig fuldt ammet, men jeg er begyndt at introducere grød/mos - dog indtil nu uden den store succes. Jeg har forsøgt i 2 uger, men der kommer stadig ikke meget ind i munden på hende. Hun nærmest lukker munden når skeen kommer. Først lavede min egen ris-grød, men nu har jeg brugt en færdig blanding da jeg synes det er betydelig nemmere.
Mit problem er at hun vil ammes MEGET - en normal dag ser sådan ud:
op kl 6.30 - ammes
kl 8 - ammes - tager herefter en lur på en time
kl 9 ammes
kl 11 ammes - tager lur på ca 3 timer
15 ammes
16.30 ammes - tager lur på ca 4o min
18 ammes
19 ammes
20 ammes - puttes til natten
22 ammes
og så kommer natten som er ligeså forskellig som vinden blæser.
Nogen dage vågner hun ofte og vil have mad, andre nætter sover hun fra 22 til 3 og igen til kl 6.
Er det "normalt" at hun vil spise så ofte?
Jeg har prøvet med en flaske vælling, men det vil hun under ingen om stændigheder have.
Skal jeg acceptere tingene - dvs den hyppige amning - som de er indtil hun får mere fast føde? Eller er der noget jeg kan gøre?
Hun er en stor pige som vejer 8,5 kg.
Hilsen Susanne