Brev:
Forskelligt modermælkserstatning
25. januar 2005
Alder:
4 mdr.
Forskelligt modermælkserstatning
Kære Helen
Tak for hurtigt svar ang. mit ammestop i forbindelse med slankekur.
Min amning gik egentlig ok indtil Nanna var knap 4 måneder. Her begyndte hun så at virke uinteresseret i brystet, og ville hellere ligge og kigge alle mulige steder hen. Jeg havde svært ved at få hende til at spise særligt meget. Så det er faktisk kun den sidste måneds tid at amningen har været halv-besværlig. Nanna bliver 5 måneder i næste uge.
Nu står jeg så og serverer modermælkserstatning for hende. Eller gør jeg? Jeg bruger NAN2 og har fra flere steder hørt at det må man ikke give i flaske, da det kun skal bruges til at lave grød med osv. Det var bare lige det jeg havde fra da jeg lavede hjemmelavet vælling.
Jeg har også givet Nanna Allomin, da jeg havde nogle brikker liggende. Det drikker hun mere af end af NAN2. Jeg synes heller ikke hun drikker så meget som hun skal. Hun vejer 6700 g. I dag har hun drukket ca. 600 ml erstatning, fået et helt brystmåltid (rigtig hyggelig morgenamning i sengen - mit spændte bryst blev vist helt tømt) og spist et grødmåltid lavet på 1 dl vand. Og så lidt vand i kop, som hun ikke er så god til og nærmest kløjs i selvom jeg gør det forsigtigt. Jeg tilbyder hende altid 150 ml. i flasken, men hun stopper inden den er tom.
Mit spørgsmål er så: Kender du forskellen på de forskellige erstatninger? Burde jeg vælge NAN1 eller Allomin i stedet for NAN2?
Knus
Susan