Brev:
Vågner meget om natten - 8 mdr.
26. januar 2005
Alder:
8 mdr.
Vågner meget om natten - 8 mdr.
Hej
Vi har en dreng på 8 måneder, som vågner alt med 1-8 gange i løbet af natten - det er hårdt. Han får 4 gange mad i form af rugbrød, mos, grød, frugt, youghurt - han spiser alt. Han ammes ikke mere, det stopped da han var 4 måneder, og han har fået mad siden da..
Han falder så fint i søvn i sig egen seng og sover også der hele natten, kommer kun ind i vores senge om morgenen, hvor vi vågner stille og roligt. Han sover også i sit eget værelse. Vi har faste ritualer om aftenen, så det er ikke fordi han er utryg, og han har også i en lang periode sovet igennem fra 20-07.45. Han kommer i seng ved 20 tiden.
Når han vågner, græder han, vi venter lidt for at se om han kan falde i søvn af sig selv, og så går vi der ind, han får sutten om på siden og han sover videre. Nogen gange kan det være svært at få ham til at sove igen med det samme, især der ved 5-halv6 tiden. Det er hårdt, når man vågner så mange gange - også for lillemanden.
Han er ellers selv glad og tilfreds om dagen og sover 2 lure, en om formiddagen (ca. 1 1/2 time) og om eftermiddagen (ca. 45 minutter) så det er ikke fordi han sover sin tid væk.
Har du nogen gode forslag?