Brev:
Grød, ondt i maven og dårligere søvn
27. januar 2005
Alder:
4 mdr.
Grød, ondt i maven og dårligere søvn
Jeg har lige skrevet til dig om min præcis 4 mdr. gamle søns søvn og tak for dine råd og din støtte til "projektet".
Han er nu begyndt at få grød og vil gerne spise en masse og har derfor fået den mængde han ville have og her på 2. dagen har han til middag spist en hel portion (1 dl vand og 1 dl pulver)på 2 dl . Han spiste med stort velbehag, men ville til gengæld ikke have supplerende allomin bagefter. Det skal siges, at han er en stor dreng på 7,5 kg.
Han er ydermere begyndt at græde, når han skal sove og hans søvn er mere urolig efter vi er startet på grød - får han for meget og skal jeg vende tilbage til smagsprøver igen og tilbyde mere flaske?
Jeg er selvfølgelig bange for, at han ikke får nok væske og om grøden giver ham ondt i maven. Skal han have 1000 ml i døgnet oven i de 2 portioner grød han får (middag og aften)?
Han er begyndt at vågne kl. 4-5 stykker om morgenen og vil så have sutten hele tiden - men han er ikke så vågen, at han vil op - vi har forsøgt "godnat og sov godt metoden" og det virkede i morges i løbet af 25 min. Mit spørgsmål er så: Skal vi bruge denne metode hver gang han vågner og hver gang han skal lægges til at sove nu?
Er han stor nok til at undvære en flaske om natten? (Hans ble var ikke særlig våd i morges).
Mit forsøg med at trille med vognen hver gang han vågner op af søvn efter kort tid ser ikke ud til at give resultater, jeg triller stadig og det har varet i snart 3 uger. Det er koldt.
Har du nogle gode råd?
På forhånd tak,
Marianne