Brev:
Hysterisk gråd 4 mdr
27. januar 2005
Alder:
4 mdr.
Hysterisk gråd 4 mdr
Tak for dit tidligere svar omkring MME og vælling. Nu har vi et andet spørgsmål omkring vores datter på 4 måneder.
Hun har altid haft ture, hvor hun har grædt helt hysterisk, men vi har tidligere kunne bortforklare det med maveproblemer, vaccination og sult. Hun er glad og tilfreds i lange perioder(uger) men kan så pludselig have en periode, hvor hun klynker og græder det meste af dagen. Det sker ikke kun om aftenen, så det er ikke bare i ulvetimen. Hun kan pludselig græde i 30-40 minutter, hvor hun er helt stiv i kroppen og tårerne sprøjter ud.
Jeg prøver alt, men intet hjælper. Det kan også ske, når hun er ved at få flaske, hun trækker hovedet tilbage og skriger. Jeg synes ikke at det virker som om, at hun har ondt hverken i mave eller ører. Hun er heller ikke forkølet. Tidligere har vores nætter været rolige, men nu er hun begyndt at græde hver anden time om natten. Det hjælper for det meste at give sut eller mad, men så kan hun vågne op og græde 5 minutter efter igen.
Jeg er bare rigtig ked af, at hun ikke virker glad og tilfreds og leder efter en forklaring. Hun har ikke haft kolik. Jeg er begyndt at give vælling et par gange om dagen og overvejer nu grød? Hvorfor er hun så forskellig fra uge til uge? Jeg håber at du kan hjælpe os.