Brev:
Nedsat appetit - 9 mdr.
28. januar 2005
Alder:
9 mdr.
Nedsat appetit - 9 mdr.
Hej Helen
Min søn er knap 9 mdr. Han har altid været en stor dreng og vejer nu 11 kg. Han har altid haft en god appetit og været hurtig til at spise ny mad. For knap 14 dage siden blev han forkølet og havde forhøjet temperatur et par dage, lige siden har han ikke rigtig villet spise noget særligt.
Han slår skeen væk så snart den nærmer sig. Han får selv lov til at spise rugbrødshapser (har et fint pincepgreb), nogle ryger ind, men kommer hurtigt ud igen. Jeg har forsøgt at lave nogle dejlige farvestrålende tallerkner med majs, ærter, ostehaps, brød, frugt osv. Men appetiten er der ikke.
Til aften vil han overhovedet slet ikke spise kartoffelstykker eller kød som han ellers tidligere har gjort. Jeg kan lokke lidt kartoffelmos m. sovs i ham og lidt frugtmos til dessert. Det eneste tidspunkt han egentlig spiser fint på er hans havregrød tidlig morgen.
Om dagen er han frisk og glad, går rundt ved møblerne næsten hele dagen. Om natten er han begyndt at vågne mange gange og græder et stykke tid også selv om jeg har ham oppe eller han sover i vores seng.
Skal jeg være bekymret mht. maden eller skal jeg bare afvente og se om appetiten kommer igen. Han er desuden blevet noget mere temperamentsfuld og får nogle hysteriske anfald, hvis vi lægger ham i sengen og han ikke vil sove.
Hvad skal jeg gøre mht. maden, skal han undersøges hos lægen?