Brev:
Væske og mad om natten
1. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Væske og mad om natten
Kære Helen
Jeg har siddet og læst en masse af dine svar til andre mødre og undrer mig over, at du skriver at det er lang tid for et barn på 7 mdr. at sove fra 19:30 til 05 uden mad eller drikke.
Mingus er først 7 mdr. om en uge, og han har sovet i ovennævnte tidsrum i lang tid. Hvis de ikke kan sove dette stræk uden vand eller mælk, kalder jeg det da ikke for at sove igennem? Jeg havde faktisk tænkt mig, at jeg ville begynde at prøve at strække ham lidt, så han sov helt til kl. 06 i een køre - ups. Han har meget våde bleer både kl. 05 og igen kl. 7-8.
Hvad er din anbefaling til mig? Skal jeg fortsat give ham mælk kl. 05 og i givet fald hvor længe/ hvor meget for at trappe ham ned? - Eller skal det være vand? Han hører jo ikke til de største (7 kg.) selvom han har 3-doblet sin vægt siden fødsel. Hvad er min tidshorisont?
Når han skal have denne lille slurk et eller andet og meget gerne må forblive søvning (der går festabe i ham, hvis jeg tager ham op og giver ham mad og/eller skifter ham) - kan han undtagelsesvis blive liggende i sin seng og få lidt af flasken?
Mange hilsner
Bonnie