Brev:
Nok væske?
1. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Nok væske?
Kære Helen
Mange tak for dine råd om, hvordan vi kom igang med skemad igen efter sygdom. Det går faktisk rigtigt godt. Men i den forbindelse har jeg fundet noget andet jeg kan bekymre mig om.
Nemlig om hun nu når nok væske?
Vores datter (7 md.) spiser nu tre skemåltider og har i dag drukket ca. 450 ml allomin 1 ved siden af. Hun tilbydes vand til måltiderne og imellem af kop, men jeg tror nu stadig, der kommer mere på hagesmækken end der kommer ned. Hun har i løbet af i dag haft 2 tunge bleer og 1 medium tung ble (de resterende er blevet skiftet af andre årsager). Hun bliver skiftet ca. hver tredje time. Hun virker frisk nok og glad nok og har endda afvist vand på flaske (hun ville ikke have mælk - så jeg måtte prøve). Men jeg kan mærke at tvivlen om hun får nok nager.
Jeg håber du enten kan berolige mig eller evt. give et godt råd til, hvordan jeg kan få hende til at drikke lidt mere.
På forhånd tak. Og tak for en iøvrigt god brevkassse.
Med venlig hilsen
Nete