Svar: Nok væske?
1. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Kære Nete
Som du beskriver din datter så lyder det ikke som om hun lider nød og det lyder bestemt som om hun hr en fin måde selv at regulere sit væskebehov på og være i stand til selv at sige til og fra, når hun får det tilbudt. Jeg tror derfor ikke at du skal bekymre dig.
Hvis du laver havregrød, øllebrød eller frugtgrød, så er der her mulighed for at komme mælk på grøden og dermed få ekstra mælk i hende. Derudover så må hun gerne få en lille smule juice, evt. fortyndet med vand. Ikke hver dag og ikke heletiden, men når du synes at hun trænger til lidt ekstra.
For at skabe interessen for at drikke, så synes nogle børn at det er mere interessant at drikke af de voksnes kopper, andre at det er langt mere spændende at drikke af et dukkestel, - du kan se hvad der virker for din datter.
Rigtig mange børn nyder også at drikke at ½liters flasker, du ved dem man køber med kildevand, hvor der er 'tut' på.
Men ellers lyder hun til at være helt fin. Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske