Brev:
4 måneder gammel, kost og søvn
2. februar 2005
Alder:
4 mdr.
4 måneder gammel, kost og søvn
Min datter på fire måneder har altid haft en god appetit, hvorfor jeg for et par uger siden valgte at skifte til allomin 2, og som supplement skemad. F.eks. igår spiste hun 4-500 ml højst på et døgn. Og sådan synes jeg det har været den sidste uges tid. En af flaskerne var vælling og så fik hun en lille portion kartoffel/gulerodsmos til frokost.
Det skal lige siges at hun ser ud til at trives, men jeg synes bare ikke hende føde/væskeindtag er så stort. Har jeg mon grund til bekymring? Hun vejer ca 7kg. (3428 v.f.) Regulerer hun mon sig selv eller?
Gennem den sidste måneds tid er hun holdt op med at pludre eller gør det i hvert fald ikke så meget mere. Hun smiler og er glad og kvik, når hun ellers får sovet lidt om dagen, men siger i stedet sådan en "hvæselyd" eller lyden af et fjernsyn der skratter. Hun siger lidt ind imellem, men ellers er det den lyd der oftest kommer. Min kæreste og jeg er begyndt at grine lidt af det og sige at det er hendes lyd, men jeg ville nu gerne vide om det har nogen indflydelse på hendes sprogudvikling senere hen? Jeg snakker meget med hende i det daglige.
Den sidste ting er vores aftener. Jeg har skrevet til dig før, hvor du har givet råd om at få indført en rytme da hun nu er omkring de 4 måneder. Jeg prøver også, men det er godt nok svært. Vi har problemer med hende om aftenen. Hun græder helt hysterisk når hun er træt og er næsten ikke til at stoppe igen. Det varer som regel 1-2 timer ml kl 19 og 22 og er meget hårdt, da vi nogle gange føler hun bliver ved og ved. Vi tror ikke hun har ondt, men er træt.
Om dagen er der ikke noget, hun græder også når hun er træt, men slet ikke i samme omfang og kan falde i søvn på altanen efter kort tid. Nogle siger det er "Ulvetimen", jeg må sige at jeg ved ikke hvorfor hun græder hver aften, nogle gange mere end andre. Jeg er nogle gange fristet til at stille hende ud på altanen, men synes det virker lidt mærkeligt kl 22. Hvad synes du?
Tak for din enormt gode brevkasse med ret gode svar.
Djomo