Brev:
Sove for sig selv - 8 mdr.
2. februar 2005
Alder:
8 mdr.
Sove for sig selv - 8 mdr.
Kære Helen
Først en stor tak for hjælp med at få min søn til at spise grønt.. Jeg kunne ikke få mos i ham og du foreslog større stykker med det resultat at han nu spiser majs, ærter og kartoffelstykker:)
Nu til mit næste problem - jeg kan ikke få ham til at sove for sig selv. Han er godt og vel 8 mdr. (jeg kender godt til seperationsangsten som oftest indtræder nu). Det har faktisk altid været et problem. Til tider kan jeg få ham til at falde i søvn i sin egen seng som står i vores soveværelse, men det foregår ved at jeg har mine hænder nede ved ham, så han holder i dem til at falder i søvn...( vi har helt fast putteritual som vi har brugt de sidste 2-3 mdr.)
Problemet er at han vågner mange gange i løbet af natten. Jeg giver ham sutten og tilbyder ham min hånd, men så bliver han som regel sur og det ender med at han kommer over til mig for at jeg kan få lidt søvn.
Det er nu begrænset, hvad jeg får af det efterhånden, for han er så vild i sengen. River i hår, nikker skaller og slår (ikke bevidst selvfølgelig - det er fordi han er fuld af uro i kroppen) Han vågner også fortsat ofte, men falder for det meste i søvn inden for et kvarter.
Jeg er nu så desperat for at få noget søvn at jeg vil gøre hvad som helst (så længe det ikke "skader" ham). Jeg ved du ofte fortæller andre at det kan være vanebetingede opvågninger, men hvordan får man bugt med det hvis det er tilfældet?
I princippet har jeg ikke noget imod at sove sammen med ham (og faren har heller ikk;) ) men jeg kan ikke holde til at han er så voldsom, så jeg hælder nok mest til at han kommer i sin egen seng og så over til os, hvis han bliver ked af det i løbet af natten. Jeg vil så nødigt at han skal græde men det er nok uundgåeligt - eller hvad?
Hvordan gør jeg det bedst for ham og for mig??
På forhånd tak