Brev:
Afviser supplering
18. juni 2015
Alder:
7 mdr.
Afviser supplering
Kære Helen
Vores datter vil pludselig ikke have flaske som supplement til amningerne. Hun har tidligere taget 150 ml inden middagsluren og 240 ml, når hun bliver puttet til natten ved 20 tiden. Hun spiser rigtig godt og vi giver hende naturligvis godt med Mme i maden, nu hvor hun ikke vil tage flasken, hun bliver ammet tidlig morgen, inden middagslur, eftermiddag, inden nattesøvnen og en gang om natten, men jeg fornemmer absolut ikke, at der er det store at komme efter. Endelig får hun vand af kop i forbindelse med måltiderne, og jeg påtænker at servere Mme af kop, til nogle af måltiderne.
Vi har læst et af dine svar, hvor du skriver, at det muligvis kan være en løsning at styre flasken selv, hvilket vi har prøvet, men næ nej, damens mund er lukket. Hvis vi forsøger at liste flaske i hende, når hun er blundet hen, vågner hun op med et protesterende skrål og skubber flasken ud. Hvordan forholder vi os? Jeg havde egentlig forestillet mig, at stoppe med at amme, når hun bliver ca 9 mdr men det forudsætter vel, at vi kan få en flaske i hende?
Venlige hilsner fra
Karina
PS Glemte at oplyse at vores datter er en stor pige på 9,5 kg.