Brev:
Mad til baby
21. juni 2015
Alder:
6 mdr.
Mad til baby
Hej Helen.
Tak for dine gode og meget grundige svar! Det har virkelig hjulpet vores lille familie.
Vi er kommet godt i gang med skemad, men jeg synes stadig det varierer meget, hvor meget min pige vil spise. Om morgenen laver jeg havre/hirse eller majs grød, og så får hun grøntsagsmos med kød/fisk til frokost og aften samt et par mellemmåltider med lidt frugt.
Jeg har købt din bog omkring måltider og har fået rigtig god inspiration til retter jeg kan lave. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvor meget hun 'bør' spise pr. måltid? Til de to måltider om dagen spiser hun meget lidt. Ikke engang en deciliter. Om aftenen kan hun så til gengæld godt finde på at spise 1 1/2 dl. Men jeg synes virkelig det svinger! Hun får stadig bryst ca. 6 gange om dagen. Jeg har forsøgt at 'lokke' mere mad i hende, men hun bliver rigtig sur. Så det er jeg stoppet med.
Mit andet spørgsmål er, at jeg flere gange har forsøgt at servere en lidt grovere mos for hende, for at lære hende at tygge. Men det vil hun ikke spise! Hun vil stadig have det fint pureret. Hvornår skal hun kunne spise 'grovere' mos? Og er der noget jeg kan gøre for at stimulere det?
Venlig hilsen
Anne-Sofie