Brev:
Underholdes hele tiden
2. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Underholdes hele tiden
Hej Helen
Så har vi atter brug for dine gode råd. Hvor er det dog dejligt at du svarer så hurtigt! Især når man ikke synes man kan bruge sin egen sundhedsplejerske....
Vores søn er nu 4 mdr. Han tager fint på i vægt og udvikler som han skal (tror jeg:-))
MEN hans adfærd undrer os til tider. Han har altid været meget kontaktkrævende, hvilket vi har forsøgt at imødekomme, bl.a med slynge, bæresele m.m. Jeg har ikke noget imod at bære på mit barn, synes faktisk at det er dejligt, men problemet er bare at det lige som ikke er nok at bære ham længere.
For at sige det lige ud så er han ofte en lille hystade, der vil underholdes hele tiden. Har vi ham i armene, skal der hoppes, flyves, kildes, gåes rundt, undersøge ting m.m. i en lang køre ellers brokker han sig. Lægger vi ham på et tæppe/ i kravlegård går der 20 sekunder, så græder han/brokker sig indtil vi kommer hen ved siden af ham og "leger" med legetøjet, snakker, laver ansigter osv. osv.
Jeg forventer selvfølgelig ikke at han kan underholde sig selv i timer, men 20 minutter et par gange om dagen ville da være rart. Jeg er ved at køre en smule træt af hele tiden at underholde ham, men samtidig så ved jeg ikke om der er noget jeg kan gøre, for at ændre på situationen. Grunden til at jeg er ved at være træt er nok også, at han ikke sover særlig meget i løbet af dagen. 2 lure af 30-40 minutters varighed, samt en lur på 1½ time, hvor jeg går med barnevognen. Hvis jeg ikke går med barnevognen, vågner han efter 30 minutters tid.
Jeg føler at jeg er på hele tiden og kan ikke lade være med at blive en smule misundelig på mødrene i min mødregruppe, som alle sammen har børn der elsker at ligge lidt for sig selv uden at skulle underholdes i en lang køre og som sover lange middagslure helt af sig selv.
Gør jeg noget forkert, når jeg hele tiden reagerer på hans gråd/brok eller skal jeg bare se tiden an og vente på at han bliver lidt større og kan kravle selv? Jeg elsker ham over alt i hele verden, men kan samtidig ikke lade være med at synes at han er MEGET krævende. Har virkelig brug for et godt råd, eller et trøstende ord:-)
Med venlig hilsen
Emils mor