Brev:
Mælkeindtag 1 år
2. februar 2005
Alder:
10 mdr.
Mælkeindtag 1 år
Kære Helen
Min datter er 10½ måned og nærmer sig derfor med hastige skridt sin første fødselsdag. Jeg ved, at der skal ske nogle ændringer med kosten når børn bliver 1 år og jeg vil derfor høre om du har et godt forslag til en hensigtsmæssig måde at få fx hendes mælkeindtag fra flaske ned.
Hendes dag kører efter en ganske fast rutine:
kl. 6.30 200 ml alomin, hvorefter hun sover videre til kl ca. 7.30
kl. 9 morgenmad, havregrød eller øllebrød (lavet på vand) med frugt på. Vand i kop.
sover mellem 10 og 11
kl. 12 frokost, rugbrødshapsere med pålæg og noget grønt ved siden af. Vand i kop.
kl. 14 200 ml alomin
sover mellem 14.30 og 16.30
kl 16.30 brød med ost (fx) og lidt frugt. Vand i kop.
kl 18 aftensmad, hvad vi nu får. Vand i kop.
kommer i bad kl 19
kl 19.15 200 ml vælling
i seng kl 19.30 eller 20
Hvad foreslår du jeg arbejder henimod? Og hvornår skal jeg helt droppe alomin og servere alm. mælk for hende? Og så tænker jeg, at hendes morgenflaske er blevet lidt af en vanesag. Måske vi skulle stå op og spise grød kl 7 i stedet for?
Som du kan høre er jeg mest ude efter dine kloge tanker - denne gang om fornuftig ernæring til halvstore børn..;-)
Bedste hilsner