Svar: Tandlægebedøvelse og amning
3. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Neel
Uha ja, - det lyder jo ikke så rart, så jeg kan godt forstå at du har udskudt det:o)
Umiddelbart vil jeg sige at der ikke sker noget ved at du får en lokalbedøvelse, dvs en indsprøjtning der hvor tanden skal bores. Lattergas og lignende er nok ikke så hensigtsmæssigt, men under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig at spørge tandlægen.
Alternativt kan du amme før du går til tandlægen, malke ud der hvor dit barn skulle have været lagt til (altså 3-4 timer efter) og kasere denne mælk, så burde der ikke være problemer og du kan lægge til som du plejer næste gang igen.
Men som sagt er tandlægen den bedste til rådgive dig.
Held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske