Brev:
De siger min søn er en tyran
8. februar 2005
Alder:
2 år
De siger min søn er en tyran
Hej Netsundhedsplejerske
Jeg skriver til dig fordi at jeg snart ikke mere ved hvad jeg skal stille op.
Mit problem består i at min søn er i dagpleje, og de her siger at de andre børn er bange for ham.
Nå, men for at starte helt fra begyndelsen, så har vi en rigtig dejlig sund og rask lille dreng på 2 år, han er i den kommunale dagpleje, og dette er så vidt også godt nok. Det er nu den 4 dagplejemor som han har lidt over 1 år, da de første er stoppet af andre årsager, så han er nu hos den 4 dagpleje mor, og hun siger at han slår de andre børn i hovedet med legoklodser, nu skal det siges at han af sin alder er meget stor, ikke tyk, men høj, og det skulle eftersigende skræmme de andre.
Hvorfor jeg skriver til dig, det er fordi at jeg snart ikke mere kan komme på nogle smarte ideer eller sådanne med dette problem, den sidste dagpleje mor som han var hos, havde også oplevet dette problem, og havde hidkaldt dagpleje lederne fra kommunen, som dog kun kunne konstatere at at vores søn er en dreng med et stort D, og der intet var i vejen med ham. SÅ godt så langt, men hvad kan jeg/vi stille op, kan vi gøre noget, han slår ikke os med klodser, da vi har gjordt det klart at sådanne gør man ikke, men det er totalt opslidende at næsten hvergang, at man henter barn, skal høre på en dagpleje mor som taler dårligt om ens lille guldklump, om nu har han slået den, og det barn som er ældst og før var "hustyran" hos dagpleje moderen er nu røget ned af rangstien, samt at vi tror at dit barn kan lide at gøre de andre ondt, og i den duer, det er ikke sjovt at høre dag ud og dag ind...
Som familie har vi det godt, så det kan ikke skydes hen under at vi skændes indbyrdes eller slås.
Ja, jeg ved godt at det sikkert er noget forvirende noget som jeg har skrevet, men jeg ved snart ikke hvad jeg ellers skulle stille op, kontakter jeg kommunen for at snakke med en som skulle vide mere om dette end mig, bliver jeg slået hen med snak, omkring han fejler ikke noget, han er som en dreng kan være osv, osv, men når man så henter om eftermiddag, så har dagplejemoren en anden opfattelse...
Nå, afslutter nu, håber at Du kan komme med nogle gode råd..
Hilsen
Morten