Brev:
Ammestop og vil ikke tage flaske
4. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Ammestop og vil ikke tage flaske
Hej Helen
Så spørger vi igen for 500. gang, nok fordi anden hjælp i det område af Tyskland lakker.
Nedtrapning af amningen er fortsat ingen succes, jeg har nu fået recept på meget stærke piller fra lægen af, og jeg nægter at tage dem. Det er piller med mange og stærke bivirkninger, de gives normalt til Parkinsonpatienter. Højt blodtryk, træthed og svimmelhed fik jeg at vide.
Min soen vægrer sig mod mit bryst, vil ikke have det, og vil heller ikke have flasken. Altså får vi ikke meget ned i ham, hvilket bekymrer mig meget. Vi var hos lægen, det kunne være den 1. tand, han er 6 mdr. gammel. Han tager kun flasken om aftenen i sin søvn. Ellers glad for grød og frugtmos.
Hvad gør vi? Jeg har læst dine svar til andre, og prøvet dem af. Intet hjælper....dels med fingrerne på kinden, sutten mod ganen, faderen som hjælpende hånd - NEJ. Han leger med sutten på flasken, når jeg giver ham flasken. Og han kan jo stadig lugte mig, idet jeg stadig produdcerer mælk. I går var jeg nødt til at pumpe ud, da det gjorde meget ondt.
Hvordan stopper vi den onde cirkel? Jeg har ikke lyst til at amme længere, og han virker ikke interesseret. Samtidig er han jo sulten?!
Mange hilsner
Susanne K.