Brev:
Soveproblemer 5 mdr
4. februar 2005
Alder:
5 mdr.
Soveproblemer 5 mdr
Vi har en søn på 5 måneder. Vi har fra han var 3 måneder lavet fast soveritual: kl. 19.45 går vi igang. Han kommer i bad, får nattøj på, får sunget den samme godnatsang, bliver ammet og derefter lagt i seng. Så starter problemerne, han kan ikke falde i søvn selv.
Han ligger et stykke tid og hygger i sin seng, men til sidst bliver han ked og vi må tage ham op og vugge ham i søvn i vores arme. Han falder som regel i søvn hurtigt i vores arme, men det sidste stykke tid kan han godt bliver irriteret når vi sidder med ham - han mosler og laver "flitsbue" . Nogle gange virker det som om han lige mangler det sidste før han falder i søvn selv, men at han ikke lige kan komme det sidste stykke.
Natten er helt skidt - på de dårlige nættere vågner han hver halve time - på de gode kan han sove ca 2-3 timer uden at vågne(det sker ikke ret tit). Han spiser ca 1-3 gange om natten, men vågner altså meget ud over det. Når han vågner skal han op i vores arme og falder så rimlig hurtig i søvn, nogle gange er det lidt sværere og vi skal sidde med ham i armene og hoppe på sengen før han falder til ro igen.
Det skal lige siges at han havde kolik i en måned fra hans uge 4-8. Af andre oplysninger kan siges at han får grød to gange dagligt - morgen og aften. Vi har fået tjekket hans ører, der var lidt væske men intet slemt (vi har lagt nogle bøger under hans seng, så han hoved er hævet).