Brev:
Vuggestueklar
29. juli 2015
Alder:
9 mdr.
Vuggestueklar
Hej Helen,
Vi har lige været på ferie med vores datter, og selvom det var skønt, og vi har nydt det (alle 3) så er der kun en måned tilbage inden jeg skal starte job, og hun skal starte i vuggestue. Derfor har vi talt om at august måned vil bruges til at gøre hende vuggestue klar. Der er i denne forbindelse et par spørgsmål vi vil stille dig.
* Det første handler om sutteflasker. Idag får hun 4 gange (engang imellem kun 3) hvor en ligger om morgenen kl 6 når hun vågner, den anden inden middag, om aften og engang imellem får hun en midt på dagen inden lur. Dette er jeg klar over skal laves om, idet hun ikke kan få 2 flasker i vuggestuen. jeg giver hende 4 x 150 ml. skal jeg blot lave dem større men færre?
* Vi var bange for at hun ikke vil sove alene, da vi på ferie lagde hende i klapvognen og kørte en tur hver gang, men det har lykkedes (i den lille uge vi har været hjemme) at hun bliver lagt lige efter sutteflaske og så sover hun. Jeg krydser fingre, for hun skal jo lære at sove selv. Lige nu sover hun videre fra kl 6 til 8 efter sutteflaske, efterfølgende sover hun til formiddag og en i eftermiddag, men det bliver trangt, hvis hun også skal sove sen eftermiddag, så vi holder hende beskæftiget og leger med hende til kl 8 hvor vi ligger hende. (virker til at være ok med det)
* Mht. maden, giver jeg hende grød med halv banan om morgen, rugbrød med leverpostej/andet pålæg til frokost, noget frugt senere på eftermiddag og aftensmad. Min mor nævnte at de i vuggestuen får mad hver 2. time, hvilket betyder jeg skal give hende oftere, men jeg ved ikke hvad du siger. Hun spiser godt og har appetit.
* Hvornår skal hun være klar til at kunne drikke selv, og spise lidt selv med skeen, lige nu er hun god til at spise med hånden, og er blevet bedre til at holde selv i koppen, men der er meget vand der ryger på gulvet.
* Er der andre råd til hvordan vi bedst kan gør klar til institution?
Vi glæder os meget til at høre fra dig,
Med venlig hilsen
C.