Brev:
Multivitamin
4. august 2015
Alder:
18 mdr.
Multivitamin
Hej Helen.
Vore dreng er nu 1,5 år (her den 8.).
Han spiser fint, tager fint på, virker til trives og er fuld af spilopper og "vil selv- ellers bliver jeg hidsig - og nogle gange bliver jeg hidsig uden grund" drengen er også begyndt at vise sig, hvilke vi regner med er helt normalt?
Vores spørgsmål vedr. Multivitaminpille/ddråber.
Vores dreng har indtil nu fået ddråber, dog har vi i perioder glemt dem, fuldstædnig, måske over 1-1,5 måned - sker der noget ved det?
Jeg var nu i dag på apoteket for at købe en børne multivitaminpille til ham - for synes det ville være nemmere lige at give ham om morgen efter han har børstet tænder eller nogetiden stil, så kan han selv tage den og være stolt med det.
Men på apoteket gjorde de mig opmærksom på, at efter nye regler fra EU er det kun for børn over 3 år der anbefales de almindelige multivitaminpiller. De er som de altid har været, de har så bare i EU fundet ud af der er et stof I, de mener vørn først skal have fra de er 3??? Dog som de sagde der nede, det er præcis den sammen pille, de skal bare informere om det, nu det er de gældene EU regler.
Hvad mener du?
Skal børn først have multivitaminpille fra 3 år?
Eller kan man istedet for ddråber give en multivitamin pille fra 1,5 år? Og/eller er der noget andet der er bedre at give?
Venlig hilsen
Tina