Brev:
Spørgsmål om kost - madplan til dreng på 6 mdr.
6. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Spørgsmål om kost - madplan til dreng på 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har et par spørgsmål vedr. Tobias’ kost, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Tobias har fået 2 måltider skemad i ca. 6 uger nu. Han er glad for både grød og mos – men vil helt klart helst spise købeprodukter.
Jeg laver selv majsgrød og frugtmos men har opgivet (for nu i hvert tilfælde) hjemmelavet kartoffelmos, da jeg synes det er for besværligt at lave, når det alligevel ikke bliver spist. Beauvais kartoffelmos glider fint ned – jeg blander den med grønsagsmos.
Er det bedre at lave grød og mos selv eller er det lige så godt at lave købeprodukter blandet med hjemmelavet frugt – og grønsagsmos?
Hvad siger du til følgende madplan, som vi følger nu:
Kl.7: bryst
Kl.9-10: havregrød m. lidt sukker (Tobias spiser slet ikke en hel portion – men det er vel ok?)
Kl. 12-13:majs- eller hirsegrød m. frugtmos
Kl.15-16: bryst og ½ banan
Kl.18-19: kartoffelmos m.grønsagsmos
Aften/nat: bryst
Tobias er meget lidt interesseret i at tage brystet om dagen men tager godt 2-3 gange aften og nat. Nogle gange hver 2. time mellem 22- 07 – det er for meget synes jeg, men ved ikke hvad, vi kan gøre ved det. Jeg tænker på om han får nok væske om dagen – han får vand til måltiderne og et par slurke sødmælk, begge dele af kop. Skal jeg supplere med en flaske mme?
Ellers går det fint her – Tobias trives og bliver jo en stor dreng!
Mange hilsener
Stine