Svar: Amning og graviditet
7. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Kære Dianna
Et stort tillykke med graviditeten!
Der er umiddelbart intet i vejen for at du fortsætter amningen selv om du er gravid. Det er mit indtryk at det ammende barn ofte selv siger fra, fordi mælken ændrer smag og bliver markant anderledes, når mor er gravid igen. Derfor plejer det ofte at gå helt af sige selv.
Din plan med at overgå til noget andet når din dreng er 9 mdr lyder umiddelbart som en god idé. Det er naturligvis nemmest, hvis han også selv mister interessen på dette tidspunkt, men det lyder som et passende tidspunkt i forhold til at han også kan nå at 'glemme brystet' inden den lille nye kommer og 'overtager' dette.
Rigtig meget held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske