Brev:
Overgang til modermælkserstatning
7. februar 2005
Alder:
5 mdr.
Overgang til modermælkserstatning
Hej Helen
Jeg har planer om at stoppe med amning ca. ved 5 mdrs alderen. Og så give hende Profylac modermælkserstatning bagefter (hendes far fik høfeber ved 30 års alderen og hun er derfor i risikogruppen).
Jeg har ca. 6 gange prøvet at malke mælk ud og give hende dette. De første gange skreg hun i vilden sky og ville slet ikke tage det. De sidste 4 gange har jeg lagt hende på mine knæ (hvor jeg sad op) så vi fik øjenkontakt. Derpå har jeg stukket flasken i munden på hende. Det har hun ikke sagt noget til. Bare smilet lidt - og kigget undrende. Hun kører derpå flasken lidt rundt i sin lille mund, kigger på mig, og ved vist ikke helt hvad hun skal. Men hun skriger ikke mere. Een af gangene trykkede jeg let på hendes hage og i mundvigene for at se om jeg kunne få sutterefleksen i gang...det hjalp lidt...een dag fik hun vist 20 ml...ved en fejl :-) Hun så meget mærkelig ud i hovedet, da der løb mælk ud af flasken.
Anyway, jeg started med at malke ud, for at introducere hende for flasken i 1 mdrs tid. Og så bagefter introducere modermælkserstatning for hende ved ca. 4 1/2 mdrs. alderen. MEN jeg er ved at være lidt urolig, for hun virker bestemt ikke som om hun har tænkt sig at tage dén flaske.
Hvad ville du gøre?
Bedste hilsner
Lise