Brev:
Urolig ved flaske
1. september 2015
Alder:
4 mdr.
Urolig ved flaske
Hej Helen
Så er jeg her igen.
Ada bliver stadig urolig ved flasken og har efterhånden forsøgt alt. Har forsøgt utallige flaskesutter i forskellige størrelser - ingen ændring, så holder mig til Avent Classic.
Har forsøgt ved forskellige temperaturer - heller ikke meget ændring, men lidt bedre når den er lidt lunken (koldere end 37 grader).
Har så også forsøgt med andre mærker af erstatning og heller ikke her meget ændring.
Jeg ville så starte med vælling før grød for at se, hvordan hendes mave ville reagere på den ændrede kost, da hun har haft lidt tendens til hård mave, da hun gik fuldt over på mme.
Hun kan faktisk godt lide vælling og det ser ikke ud til, at maven går i stå. Hun har fået det siden fredag á 1 dl frokost og har også forsøgt mig med ca en time før aften flasken, men den er lidt sværere at få i hende.
Da hun så godt kan lide vælling tænkte jeg, at hun måske godt kunne lide konsistensen, så jeg ville forsøge mig med grøn allomin igen, selvom hun tidligere ikke har været vild med den.
Jeg giver hende grøn allomin søndag og mandag, hvor jeg blander den halvt med almindelig mme, så den ikke er helt grynet og det går nogenlunde. I nat skældte hun slet ikke ud. Hun markerede bare lige indimellem at hun skulle have en pause, men skulle ikke have sutten eller skælde ud. Og hun spiste ok. Jeg var helt paf. Man kan jo ikke lade være med at tænke, at det er for godt til at være sandt ;-).
Jeg opdager så i dag, at jeg har givet hende grøn allomin 2 i stedet for 1! Sker der noget ved det?
Jeg turde jo ikke give hende 2'eren igen og bingo brokkeriet var tilbage :-(.
Jeg kan læse i en anden henvendelse, at du siger den mætter mere, men at den stadig godt også kan bruges som fuld erstatning?
Jeg plejer at give hende Nan Sensilac, som hendes mave reagerer rigtigt positivt på. Er Nan Sensilac 2 også mulig at bruge som fuld erstatning eller er den kun et tilskud? Er der flere kcal i 2'eren end 1'eren?
Kan løsningen være, at starte på mme2 af en eller anden art allerede nu, så hun måske ikke behøver op på så mange flasker/mindre mængder?
Min plan er at begynde på grød i weekenden, men jeg ved jo self ikke, hvordan hun vil reagere på den endnu. Kan jo være hun ikke er klar og ikke vil have det, men kan også være hun vil være helt tosset med det ;-).
Ada bliver 4 mdr fredag.
Hvis jeg starter på rent mme2 nu, hvor meget skal hun så ca have pr. døgn og fordelt hvordan? Der skal vel ikke så meget i flasken, hvis der er mere "fyld" i 2'eren?
Hun vejer ca. 7 kg. Så ja, hun er ikke underernæret, men det har også været med kamp ;-).
Jeg har haft min egen sp ind over, men hun foreslår bare større flaskesutter og det har jeg jo prøvet og også fortalt hende.
Puha det blev en lang mail. Håber der er andre der vil få glæde af det svar du giver mig på denne lange henvendelse ;-).
Venlig hilsen
Annette og baby Ada