Svar: Koge vandet? Og sidde til bords?
8. februar 2005
Alder:
9 mdr.
Hej Camilla
Jeg har kontaktet sundhedsstyrelsen for at få præcis afklaring på reglerne for privat vandboring og kogning af vandet og har fået den besked at "Den enkelte familie skal selv spørge på sit lokale vandværk. Ved problemer er det embedslægen, der skal kontaktes". Det er altså derfor individuelt, hvad der anbefales og det afhænger sandsynligvis af hvor man bor i landet.
Med hensyn til at sidde i høj stol, så må jeres datter meget gerne sidde i høj stol ved bordet, med den alder hun har. Det er der ingen problemer i. Anbefalingerne omkring kort tid, handler om når man begynder at sætte sit barn i høj stol ved 6 mdr´s alderen. Her vil de fleste børn efter kort tid enten falde til siden eller forover og så er de trætte i ryggen og skal ned på gulvet igen. Men børn i 9 mdr´s alderen er jo stærke og mobile og kan jo meget fint give udtryk for hvis de vil op eller ned, så her er ingen problemer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske