Brev:
Drikkelse til 5 måneder gammel pige
7. februar 2005
Alder:
5 mdr.
Drikkelse til 5 måneder gammel pige
Kære Helen
Tak for tidligere meget brugbare svar!!!!!
Vores datter som nu er 5 1/2 måned spiser to skemåltider om dagen; hjemmelavet grøntsagsmos rørt med mme til frokost og ris- eller majsgrød til aften, hertil evt. frugtmos som dessert eller topping ;-()...hun bruger ikke sut og vil heller ikke tage en sutteflaske.
Til måltiderne har vi forsøgt kold vand, lunken vand, mme og modermælk i hhv. kop, snapseglas, sutteflaske og tudflaske/kop. Vi har forsøgt den samme "ting" flere dage i træk for ikke at forvirre hende. Kop og glas afviser hun meget bestemt; kniber munden sammen, drejer hovedet væk og skubber med hånden. Flaske og tud gumler hun bare på uden at sutte. Det gør ingen forskel hvad der er i. Jeg føler, jeg derfor bliver nødt til at supplere hvert skemåltid med bryst for at hun får væske nok, og jeg synes det er den forkerte vej at gå i forhold til afvænning fra brystet ;-(), som vi trænger meget til, da hun har en amme-sove-association, som især om aftenen er belastende for den lille familie ...
Hvad er din mening om dette, og har du gode råd til, hvordan vi kan komme videre med væskeindtaget? Er det en fordel på kort sigt, hvis vi kan få hende til at tage flasken frem for koppen?
Mange hilsner!!!