Brev:
Rejse i påsken
8. februar 2005
Alder:
5 mdr.
Rejse i påsken
Hej Helen
Så har vi atter et par spørgsmål, som vi håber du kan hjælpe os med.
Omkring påsketid skal vi 3 uger til Sydfrankrig på klatreferie. Det bliver første gang vi skal rejse med Emil, som på det tidspunkt er 5½ mdr gammel. Normalt bor vi bare på de billigste campingpladser, men vi har denne gang valgt at leje et hus i 3 uger for at have en fast base.
Vi håber selvfølgelig på godt vejr, men på det tidspunkt af året kan man jo aldrig vide, så derfor har vi et par spørgsmål ang. udstyr til Emil. Når vi klatrer foregår det jo på klippe. Vi er derfor helt på det rene med at Emil ikke kan tilbringe hele dagen udendørs, men et par timer regner vi med går an. Hvordan tror du at vi bedst holder ham varm?
Pakket ned i en barnevogn med flyverdragt og dyne eller voksipose? Lammeskind (han er disponeret for allergi), sovepose eller hvad?? Vi har også mulighed for at have ham på ryggen i en Bergans Rygbærer, eller på maven under vores jakke i en Sutemi bæresele. Hvad tror du er bedst?
Er det nok med et par varme sutsko på fødderne eller skal han have rigtige sko og i så fald, hvilke er bedst til så små fødder?
Med hensyn til natten, så har vi talt om at købe en brugt rejseseng. Tror du han kan sove i sådan en i 3 uger? Hvilke andre alternativer er der? Skal man også undlade at bruge en brugt madras i en rejseseng (der følger jo som oftest en sådan med)?
Vi er lige gået over til at bruge NanHA 1 istedet for profylac. Kan man købe det i Frankrig eller skal vi tage med hjemmefra? Vi håber på at vi kan udskyde start på skemad til vi kommer hjem igen.
Er der ellers nogle særlige forholdsregler du mener vi skal tage? Vi har tænkt os at prøve at overholde hans daglige rutine sådan nogenlunde, men det kan jo ikke undgås at det bliver lidt anderledes end normalt derhjemme. Er det ok, eller skulle vi hellere vente med at rejse med ham til han var lidt større?
Det var en længere smørre, men det er jo også første gang vi skal prøve sådan noget, med vores dejlige lille guldklump:-)
Med venlig hilsen
Emils mor og far