Brev:
Mælkeproduktion - 0 mdr.
11. februar 2005
Alder:
0 mdr.
Mælkeproduktion - 0 mdr.
Kære Helen!
Jeg er så heldig, at være blevet mor til en stor, flot pige (4,100 gram og 54 cm) for 11 dage siden. Hun blev taget ved planlagt kejsersnit i uge 37+3 dage pga noget medicin, jeg tog under graviditeten.
Mit problem er at min mælk først er begyndt så småt at komme nu, hvor jeg ammer og malker ud efter hver amning, samt supplerer hende med enten modermælk eller erstatning på sonde (sat fast på brystet) eller på sutteflaske (som er mig meget imod og hun vil heller ikke rigtig tage den). Jeg vil meget gerne have dit bud på, hvad jeg kan gøre for at få produktionen rigtig igang.
Det skal også siges, at både min mand og jeg er flade ovenpå en hård graviditet, hvor jeg har været sengeliggende det meste af tiden, for at undgå for tidlig fødsel.
Vores ældste datter (nu 18mdr.) blev født i uge 24+2, har det heldigvis rigtig godt, men var er hårdt og krævende forløb. Ved vores første malkede jeg mælk ud og ammede senere i 10 måneder, men hverken min mand eller jeg kan klare sådan en omgang igen, specielt ikke, da vi nu har to at tage os af.
Jeg er meget ked af den spæde produktion, da jeg meget gerne vil amme (har været til en ammekonsulent og fået fif til hvordan jeg lægger hende ordentligt til brystet, hvilket jeg håber hjælper!!).
Jeg håber, at du har et bud.
Hilsner fra Mette