Brev:
Hvornår skift fra 2 til 3 skemåltider?
9. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Hvornår skift fra 2 til 3 skemåltider?
Tak for dine tidligere råd om opstart af overgangskost samt søvnrytme.
Min søn, der i øvrigt stortrives, er nu 4 mdr. og 1 uge gammel, vejer 8 kg og er 66,5 cm lang. Hans søvn er stadig om dagen præget af tidlig opvågnen efter præcis 45 min. hver gang. Om natten sover han fra 20-07 afbrudt af måltider kl. 22.30, 02 eller 03 og uro/opvågnen kl. 6, hvor søvnen kan forlænges til kl. 7 ved at tage ham ind i vores seng.
Det ser derfor ikke ud til, at overgang til skemad har ændret på søvnrytmen. Han er hutigt kommet op på 2 måltider - grød til middag og mos om aftenen. Her ud over tilbydes han MME kl. 7, 10, 16 og 20 (til at sove på og vågner op for at få mad kl. 22.30 og 02/03. Om dagen tager han oftest kun 50-100 ml ad gangen og sen aften og nat ca. 180-200 ml. Dvs. han i alt får ca. 600 ml udover grød om dagen.
Han kan godt have 1-2 helt tørre bleer om dagen, medens natbleen altid er meget tung.
Hvornår kan jeg begynde at give grød om morgenen, også?
Er banan et problem når han har tendens til træg mave?
Har du et godt råd vedr. søvnrytme - det er som du kan læse stadig et undret stort problem med søvnen om dagen?
Med venlig hilsen
Marianne