Brev:
Hvor meget væske? - 6 mdr.
9. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Hvor meget væske? - 6 mdr.
Hej Sundhedsplejerske
Hvor meget skal en 6 1/2 mdr. baby drikke i løbet af et døgn?
Min søn vejer 8,3 kg og spiser 2 måltider om dagen formiddag (grød + vand) og aften (mos + vand + frugtmos til dessert) Han spiser godt og med stor fornøjelse og drikker lidt.
Drikker MME kl. 11, 14 og 22.30 og drikker mellem 100-200 ml. Det skifter lidt hvor meget han vil drikkke. Ammer ham 2-3 gange a ca. 50-70 ml vil jeg tro.
Hans afføring er meget fast, og det virker som om han indimellem har problemer med at komme af med det. Skifter ca. 2 tunge tisse-bleer om dagen.
Får han nok væske?
Han vågner stadig et par gange i løbet af natten. Skal jeg øge hans måltider til 3, og skal jeg evt. give ham MME 2?
Med venlig hilsen
Line