Brev:
Gå selv
11. februar 2005
Alder:
13 mdr.
Gå selv
Hej
Jeg har en dreng på 13 1/2 måned og for lidt over en uge siden tog han sine første skridt alene. Han elsker at gå med os i hånden og kunne sikkert gøre det i timevis hvis ikke han blev træt i sine små ben. Nu er det bare som om han slet ikke gider prøve gå alene mere. Vi lokker og opmuntrer og roser ham når han så endelig gør det. Han er ikke på noget tidspunkt faldet og har slået sig så han har ikke oplevet noget ubehageligt ved at gå selv - andet end at han selvfølgelig ikke har en hånd at holde i.
Vi vil selvfølgelig gerne opmuntre ham så meget som muligt, men bør vi "presse" ham til at gå selv? Jeg mener - vi står der jo med det samme han beder om en hånd at holde i når han vil gå. Bør vi sige fra og dermed tvinge ham til at prøve alene?
På den anden side - hvis han virkelig følte sig sikker nok til at gå helt alene ville han vel gøre det. Så måske er han stadig lidt bange for det.........?
Hej-hej