Svar: Gå selv
11. februar 2005
Alder:
13 mdr.
Hej med jer
Tillykke med de første skridt - det er jo en stor dag!
Jeg synes bestemt ikke at I skal presse ham til at gå alene, det kommer helt af sig selv i takt med at han få bedre balance og dermed bliver mere modig.
Bare det at slippe den ene for at få fat i den anden, kræver balance og mod og øvelse gør mester.
I kan lade ham gå imellem jer fra den ene til den anden, hvor I sidder over for hinanden med kort afstand og lader ham komme fra den ene til den anden, med et stort knus som gevinst. Men det skal kun være hvis han slev synes det er sjovt.
I kan også give ham en gå-vogn, som han kan skubbe foran sig. Den skal være tung, så den ikke løber fra ham, alternativ kan I lægge en mursten i vognen. Det kræver også mod og øvelse, men det kan han måske synes er sjovt.
I kan støtte ham videre i hans udvikling ved at give ham udfordringer som han er parat til og ikke presse ham til noget han, sm du selv skriver, er bange for.
Fortsat god fornøjelse:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske