Brev:
Uro og movicol
22. oktober 2015
Alder:
5 mdr.
Uro og movicol
Kære Helen,
For 4-5 dage siden opstartede vi movicol behandling. Valdemar har som nævnt tidligere haft problemer med sin mave. Movicol virker bestemt efter hensigten og hans adfærd og trivsel har ændret sig til det bedre. Vi har ydermere skiftet mælkeerstatning fra Arla (farve afførring ellers fint ved dette præ.) til NAN HA, som skulle være bedre for tarmene.
Det som bekymre mig er farven på hans afføring og hyppigheden. Han har nu fået en afføring der er mørkegrøn og grynet???. Og han har 2 fyldte bleer og 2 små bleer dagligt... Det er for meget tænker jeg og dosisens skal måske nedjusteres til halv?.?
Jeg giver movicol sent aften, så vi undgår bleskifte om natten. Vedr natten så oplever jeg en meget mere urolig dreng nu... Er det fordi jeg giver movicol til midnat og kunne det være bedre at give det om morgenen!??
Han vågner hver time ca enten vil han have mad eller sutten.... det er som om hans krop er blevet mere urolig?? Kan det skyldes Movicol?
Håber du kan hjælpe os lidt på vej?
Hej herfra.