Svar: Hvor meget mælk? - 7 mdr.
4. november 2015
Alder:
7 mdr.
Kære Helle
Tak for dit brev :)
Din datters udregnede behov for mælk vil være ca. 110 ml pr kg. Hvis hun vejer 7 kg, så skal hun altså tilbydes 770 ml mme i døgnet.
Dette behov bliver ofte dækket via 4 flasker, og jeg anbefaler at disse fire flasker ligger tidlig morgen, før middagslur, aften og sen aften. Når flaskerne ligger der, giver det god plads til anden og mere sufficient mad. Derudover skal hun tilbydes vand af kop.
Håber du kan bruge dette lidt videre :)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske