Brev:
Hvordan sikrer jeg mit barn, når det begynder at rejse sig?
13. august 2003
Alder:
6 mdr.
Hvordan sikrer jeg mit barn, når det begynder at rejse sig?
Hejsa!
Nu er min søn på 6½ måned begyndt at kravle. Det er ikke noget problem, han kravler lige så fint derudad. Men han har lige pludseligt også fundet ud af, at han kan rejse sig ved tingene.
Han har dog stadig ret svært ved det og det er ikke så tit det lykkes.
Nu er problemet, at det først er her for nylig, at han er begyndt at ville støtte på benene (måske 1½-2 uger siden) så han står MEGET ustabilt, og han vælter jo som regel. Indtil nu har jeg set, når han har prøvet at rejse sig og har kunne gribe ham når han faldt bagover. Men jeg kan jo ikke kikke på ham konstant, så jeg ville høre, hvordan jeg bedst sikrer mig herhjemme så det er "sikkert" for ham at falde. F.eks. har vi et marmor-sofabord som jeg kunne forestille mig slog meget hårdt hvis han faldt ind i det.
Hilsen
Lise