Brev:
Fungerer ikke med nuværende dagsplan
10. november 2015
Alder:
6 mdr.
Fungerer ikke med nuværende dagsplan
Hej Helen
Har skrevet til dig for ca 14 dage siden, for at få en dagsplan til vores datter, synes bare ikke rigtig det fungerer. Hun fylder 7 mdr her den 22, så hun er ca. 6,5 måned.
Synes ikke hun spiser særlig meget mælk, eller grød.
Hun får mad hver anden time i døgnet, skiftevis mad og mælk er det ikke for meget?
Ammes 05
Står op 07:15-07:30
Får grød og frugt i hånden en halv time efter hun vågner - her spiser hun næsten ikke noget, synes det er mere sjovt at puste maden ud, og banke hendes ske og frugt ned i bordet. Hun virker sulten, men ikke helt vildt.
kl 09:00 Ammes, forskelligt for lang tid, nogen gange bare 5 min, andre gange 10-15 min.
står op kl 09:45
får frokost kl 11:00 - her er det samme problem, virker interesseret, men det er som om det stadig er lidt en leg for hende. Spiser ca 7 skefulde, suppleret med rugbrødsbjælker.
kl 13:00 ammes hun
kl 14:45 vågner hun, her vil hun ofte gerne have mad, så giver hende frugt i hånden og frugtmos kl 15:00-15:15 ca
kl 17:00 vil hun ammes
kl 18:00 får hun aftensmad, mos med supplerende rugbrødsbjælker eller andet og gnave i.
ofte vil hun have bryst kl 19:00 og sove her, andre gange 19:30
Og så er det at det er meget forskelligt hvornår hun vågner, men kl 23:00 ca, eller lidt før ammer jeg hende godt, prøver ihvertfald, hun slipper selv, eller falder i søvn med brystet i munden, og jeg må lirke det ud.
De sidste par dage har hun så vågner hver time, men har holdt fast i at amme hende kl 02:00, og kl 05:00, de andre gange får hun sutten.
Et andet problem er at hun ofte er så træt når hun får brystet, at hun falder i søvn med det i munden, og jeg må lirke det ud.
Hun når 9 ud af 10 gange registrere, at jeg ligger hende, for hun åbner lige øjnene, og lukker dem igen.
Hvordan får jeg fyldt hende rigtig godt op til natten, når hun slipper efter 10 min, jeg kan aldrig nå at give hende begge bryster, for hun har sluppet inden.
Skal hun have brystet fx kl 22 når hun sover, inden hun vågner, eller hvordan gør jeg lige.
Hilsen
En lidt forvirret mor