Brev:
Hvor meget MME af gangen?
29. november 2015
Alder:
3 mdr.
Hvor meget MME af gangen?
Hej Helen.
Jeg er ny herinde, men har de sidste 3 måneder brugt dine svar til andre og det har været guld værd:)
Jeg blev for 3 1/2 måned siden mor til den dejligste dreng Emil. Han er en temperamentsfuld dreng, men vi har efterhånden lært ham og hans udtryk at kende og det betyder at han nu er mere mild og smiler meget i løbet af dagen:)
Vi mistænker lidt at han i starten ikke fik nok mælk ved mig. Han blev ammet, men vi er nu gået fuldstændig over til MME, da jeg ikke kunne få produktionen op, han blev suppleret med MME og gad til sidst ikke ligge og få mad ved mig længere. Det har været hårdt at acceptere, men er nu kommet videre. Moderskabet sidder ikke i brysterne!
Mit reelle spørgsmål kommer så her. Har en dreng der virker til at trives. Han var fra start stor. Han vejede 4,5 kg og var 56 cm. Han tager ca 250 gram på i ugen og vokser også i centimeter. Han vejer nu lidt over 8 kg og er 68 cm. Altså en stor dreng:)
Han spiser ca 6 gange i døgnet og gerne 200 ml hver gang. Jeg laver altid 200 ml til ham i flaske og han spiser som regel op. Han har bøvlet lidt med maven og er derfor mange for at han overspiser nogle gange, han gylper ikke så meget, kun hvis vi er lidt for aktive for hurtigt efter maden. Jeg er bange for at hans sult i starten af livet gør, at han bare spiser alt det han kommer i nærheden af og er derfor lidt bange for at lave mere til ham. Han virker jo som sagt til at trives.
Han virker ikke ked af det når flasken er tom eller som om han er mere sulten, men jeg har læst flere steder, at babyen ikke må tømme flasken, men selv sige fra? Tror du jeg skal lave mere i hver flaske og se om han selv siger fra? Jeg bøvser ham godt af under måltidet, holder pauser, men hvis jeg giver ham sutten før han har mærket at have spist op, bliver han ked af det.
Han sover fint med ca 3 lure i løbet af dagen, som du også skriver er optimalt, kommer i seng kl ca 19 og kan så godt sove til kl 4, nogle gange kl 3, hvor han så spiser og så vågner han gerne omkring kl. 6. Jeg har læst at du flere gange har anbefalet at give barnet en flaske omkring midnat. Bør jeg gøre det?
Med venlig hilsen
Emils mor