Svar: Badning på rejse
18. februar 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Jeanne
Jeg ser umiddelbart ikke problemer i at din datter kommer i vandet, når I er i thailand. Duhar helt ret i at det vil være rart for hende at blive afkølet lidt og vandet er jo dejlig varmt.
Du skal naturligvis passe på solen og sørge for at hun kommer i skygge, bruge vandfast solcreme osv.
Med hensyn til erstatning så kan det være en udmærket idé at give hende dette og hun kan sagtens få det af en kop. Da du ammer kan det være fint at give hende en tilskudsblanding, det vil sige de er statninger som ofte hedder 2. En tilskudsblanding kan hun ikke leve af alene, men det er fint som tilskud til amning og som du beskriver til brug i kop. Du skal købe den type, som må gives fra 4 mdr. Du kan købe brikker med færdig erstatning eller du kan købe pulver. Vær opmærksom på altid at bruge vand fra flaske, når I er i Thailand. Vand fra flaske kan også bruges som tørstsluker indimellem.
Du kan naturligvis også bruge erstatninger af typerne 1, som er fuldgyldige, dvs at hun kan leve af disse alene. Alle erstatninger er gode og med den alder hun har, kan du stort set vælge frit fra alle hylder.
Rigtig god rejse, det bliver dejligt for jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske