Brev:
Mælkemængde 7 mdr.
19. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Mælkemængde 7 mdr.
Kære Helen
Jeg er interesseret i at øge Mingus' vægt lidt mere og desuden mætte ham noget bedre i løbet af dagen. Han er nu 7 mdr. og 1 uge.
Jeg kan læse flere steder, at børns mælkeindtag max bør være 750 ml. når de bliver 9 mdr., men ingen steder kan jeg se, hvor "lidt" mælk, der er tilstrækkeligt ved 7 mdr. Det er min fornemmelse at han kunne undvære lidt af den mængde han får nu (800-900 ml.), for så at have mere plads til skemad (ca. 4 dl. pr. dag nu).
Han gylper betydeligt mindre jo mere skemad han får, hvilket giver os langt bedre udfoldelsesmuligheder, da det er lidt træls, at han ikke kan bevæge sig ret meget uden at gylpe konstant (han er meget aktiv) Han har desuden tendens til hård mave, som jeg synes bliver bedre på mindre mælk og mere grønsagsmos?
Er det "kun" et spørgsmål om at vurdere hvor lidt, der skal til for at få 5-6 tunge bleer pr. dag, eller er der et vist minimum, han bør få?
Mange hilsner
Bonnie