Brev:
4.5 måned og vågner meget tidligt
16. januar 2016
Alder:
4 mdr.
4.5 måned og vågner meget tidligt
Hej Helen
Ida er 4,5 måned og er en glad pige og udviklingen går den rigtige vej. Jeg ammer som udgangspunkt, men hun får en flaske sidst på aftenen og om natten. Hun sover så skønt både om dagen og om natten, hun forstyrrer os stort set ikke, også selv om hun skulle tabe sutten.
Vi har dog et lille problem!
I mit sidste brev nævnte jeg at Ida vågnede meget tidligt, men de sidste par uger er hun begyndt at vågne endnu tidligere, kl. 4.30 og vil ikke sove igen.
Hendes rytme om dagen er uændret, hun sover ca. 5-6 timer i dagstimerne fordelt på en lang morgenlur på 3-4 timer og en eftermiddagslur på 1-2 timer. Hun bliver puttet kl 20 og jeg tænkte hun så ville sove til ca. kl 6 hvilket kan accepteres :)
Vi er begyndt at give en flaske inden vi putter hende og det har medført, at hun faktisk kan sove til kl. 02.30-04.30 uden mad hvilket jo er dejligt for forældrene. Hvis hun vågner kl. 02.30 får hun igen en flaske og sover kun til kl. 04.30, den er stensikker hver gang.
Jeg har forsøgt at begrænse søvnen om dagen, men så syntes jeg hun er mere pirrelig i hendes vågentid. Har også overvejet om vi skal vække hendes tidligere på natten og give mad, men de gange hvor hun efterspørger mad tidligere på natten, vågner hun fortsat kl. 04.30 :(
Hvad kan vi gøre for at få hende til at sove lidt længere således, at vi ikke står op midt om natten?
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Idas mor