Brev:
Flasker, mad
30. januar 2016
Alder:
7 mdr.
Flasker, mad
Hej Helen
Vi er kommet rigtig godt i gang med skemad og har de sidste 14 dage introduceret små hapsere. Det fungere helt vildt godt og vores datter er så god til at spise og drikke vand.
Lige nu får hun 4 skemåltider og 2 små måltider med hapsere (brød, frugt og grønsager) derudover får hun 4 flasker a 180 ml. mme. Flaskerne får hun i forbindelse med putning til formiddag, middag, eftermiddag og aften. Det fungere super godt i vores putte-ritual, men på et eller andet tidspunkt skal vi jo af med den flaske. Hvornår skal vi begynde udfasningen og hvilken flaske skal vi starte med?
Lige et ekstra spørgsmål omkring mad. Vores datter reagere på mange fødevare (hun er forløst ved kejsersnit) med eksem og udslet - særligt frugt og grønt med meget c-vitamin som appelsin, peber, tomat mv. Skal vi bare undgå disse fødevare eller skal hun have eksta tilsat C-vitamin (og kan man egentlig få det til babyer?)
Med venlig hilsen
Mor til lille A