Svar: Min datter er meget stor
20. august 2003
Alder:
5 mdr.
Kære Kristine
Sålænge du ammer hende 100 % så anbefaler man ikke at du går ind og regulerer i det. Du har højst sandsynlig en meget fed mælk og din datter stortrives jo!?
Hvis din datter begynder at virke sulten kan du godt begynde at give hende anden mad, men om du skal give hende andet mad afhænger af om hun har lyst til det. Følger hun dig med øjnene, når du spiser og virker hun interesseret. Ellers kan du godt fortsætte med amning.
Det er rigtigt at nogen børn ikke er så hurtige til at bevæge sig, når de er store, men der er jo også nogen børn som bliver store fordi de ikke bevæger sig.
Jeg giver din sundhedsplejerske ret i at din datters vægt stagnerer på et tidspunkt. Efterhånden som hun bliver ældre og begynder at bevæge sig mere omkring og samtidig får anden mad, så vil det gå helt af sig selv. Du skal ikke sætte hende på kur.
Vær du glad og stolt over at du har en datter der trives så godt på din mælk. Det er flot.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske