Svar: Vil ikke drikke mme - 9 mdr.
22. februar 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Susan
Man siger at fra 9 mdr´s alderen kan sødmælk og surmælksprodukter begynde at udgøre en større mængde af barnets kost og selvom din dreng koorigeret ikke er så gammel, så kan det jo være en mulighed at øge hans mælkeindtag gennem ost, smør, yoghurt, sødmælk osv.
Jeg er lidt i tvivl om du giver erstatningen i flaske, så det er den varme mælk han afviser. Hvis det er tilfældet, så vil jeg foreslå dig at prøve med en tilskudsblanding som kan gives kold. Nogle gange tiltaler det barnet mere at kunne få en kop med kold mælk i stedet for den varme mælk.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske