Brev:
Søvn og mad rytme
6. februar 2016
Alder:
6 mdr.
Søvn og mad rytme
Hej Helen,
Jeg har en dejlig dreng på 6 mdr her d.13. Jeg er meget forvirret omkring hans mad og søvn rytme.
Jeg ammede fuldt ud til han var 5 mdr og kunne mærke at han ikke blev mæt af mig. Jeg suppleret med MME en flaske om aften så han kunne sov ud om natten. Han fik omkring 60 til 100 ml. Jeg suppleret også med kamillete da jeg ikke vil have han skulle vænne sig til MME. Nu er han begyndt at ikke vil have mit bryst men MME i flaske for jeg kan mærke at det mætter ham mere. Han tager nogengange fat i mit bryst men begynder derefter at græde fordi han vil have mere også ender det med jeg giver ham en flaske og han drikker omkring 100 ml. Han begyndte på grød da han fyldte 4 mdr og det kunne han rigtig godt lide men han har haft dårlig mave lige siden.
Jeg er begyndt på en rytme Og den ser således ud:
05: lidt bryst derefter flaske på omkring 120 ml sover videre
07: lidt bryst og flaske igen på 120 ml sover videre
09: vågner han og giver ham frugtmos (har givet ham sveskemos med majs grød på DET sidste pga hans hård mave. Ellers får han frugtmos af jordbær, mango, æble eller pærer. Jeg variere selvfølgelig men jeg blander det op med grød, skal jeg gøre det? Han får efterfølgende en flaske på 50 ml
11: sover sint første lur. Han sover hvis heldigt indtil 14 15 stykker. Andre gange kan han godt vågne og sove igen kl 16 det forskelligt.
15 ca: vågner og får en flaske på omkring 100 ml sover igen til 16
16: vågner og sidder med mig
17 eller 17.30: får hans grøntsagsmos blandet med grød. Jeg giver ham broccoli, gulerod, blomkål. Det bliver blandet op enten med majs grød eller kartoffelmos.
19: sover han til 21 stykker
21: vågner og bliver puttet igen kl 22 nogle gange senere. Han får en flaske efter selvfølgelig bryst.
Hvor mange timer om dagen skal han sove og er det normalt han vælger at være vågne selvom han er dødtræt?
Hvordan ser det ud? Han får selvfølgelig vand hele dagen og mest med måltiderne. Jeg har et meget nysgerrig barn og derfor sover han ik altid fuldt ud.
Er det nok med 2 måltider om dagen?
Hvor meget mælk skal han have på en dag? Han elsker kun et specielt slags Og dem i brikker kun.
Jeg var til hans 5 mdr check forleden og han vejet 7700 og lægen sagde han ligger godt på hans kurve.
Noget andet er at han hele tiden har hård mave. Jeg begyndt med lidt laktulose men synes mere at sveskemos hjælper bedre. Men hvor meget må han få af det?
Nu når han fylder 6 mdr må han spise flere ting. Jeg er meget forvirret mht hvad han nu må få og hvor meget?
Kan du hjælpe mig med et program til hans mad og søvn?
Mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Saher