Svar: Mælk - sødmælk eller mme? - 9 mdr.
24. februar 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Dorthe
Da du ammer din datter og hun således får en stor mængde modermælk, så må du gerne fra 9 mdr´s alderen lave mad på sødmælk.
Anbefalingerne lyder:
Under 6 mdr gives modermælk, modermælkserstatning
6-9 mdr gives modermælk, modermælkserstatning, små mængder sødmælk og sødmælksprodukter
9-12 mdr gives modermælk, modermælkserstatning, større mængder sødmælk og surmælksprodukter af sødmælk
1-3 år gives letmælk og surmælksprodukter af letmlk
Over 3 år gives fedtfattige mælkeprodukter, dvs. skummet-, mini- og kærnemælk, evt. letmælk og surmælksprodukter af samme slags.
Så fra 9 mdr er modermælk super og sødmælk i maden og måske lidt i en kop ganske godt.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske