Brev:
Søvn - 8½mdr
24. februar 2005
Alder:
8 mdr.
Søvn - 8½mdr
Kære Helen
Nu har jeg igen brug for et råd fra dig...
Min søn er 8½mdr. Han spiser godt og ammes fortsat morgen og aften. Problemet er at han sover meget uroligt. Vågner flere gange om natten og græder og har brug for at være tæt på mig.
For det meste har han også brug for en ammetår, men jeg tror mest det er trøst:)
Min egen sundhedsplejerske mener at jeg skal beslutte mig for at han skal sove - og det i sin egen seng - og så vil han rette sig efter det.....
Jeg mener han er utryg og derfor har behov for at være tæt på lige nu og jeg håber så at det vil ændre sig når han ikke længere er utryg - hvad mener du?
Med hensyn til hans nattespiseri så ved jeg godt at han ikke har et fysisk behov, men hvornår kan jeg forvente at han heller ikke længere har et psykisk behov? Hvis det er for en periode og han så med tiden ikke har brug for det mere, hvorfor skal jeg så nægte ham det nu og se på hvor fortvivlet han bliver.
Jeg kan godt følge men sundhedsplejerske til en vis grænse, for selvfølgelig er det op til mig at bestemme hvordan det skal være, men han skal vel også være klar til dette - samtidig føler jeg også at det er mig der er en dårlig mor, for jeg kan jo bare beslutte hvordan han skal sove - og sover han så ikke, må det jo være min skyld...
Han har altid sovet hos os når han er vågnet om natten og for os må han gerne fortsætte med det, hvis han har et behov for det, for efter vores mening kan vi ikke give ham for meget tryghed og nærvær, men er det så ensbetydende med at han ikke kan sove ordentligt og fortsat vil spise til vi flytter ham.
Jeg prøvede i nat at sige at han skulle sove i sin seng som står lige ved siden af min. gav ham sut, vand, en hånd at holde i, men han har stort set grædt hele natten alligevel - hvad skal jeg gøre. Jeg vil så nødigt at han skal være ked af det.
Jeg håber du kan finde hoved og hale i mit lidt forvirrede brev, men jeg er selv temmelig forvirret og kan ikke finde ud af om jeg gør min søn en unødig bjørnetjeneste ved at lade ham sove hos os og spise tidlig morgen (ved 4 tiden) - han ammes til nat ved 19-tiden.
På forhånd tak for dit svar.